Sommaravslutning & fotbollsträning på schemat =) + en förskolebuss ;)

Idag blev jag hemma från utbildningen då min dotter har fått ont i sina öron, vi tror det kan bero på att hon har badat så mycket i poolen o fått in så mycket vatten för hon är under vattnet mer än över ;)

Vi har ju haft 2 veckors riktigt sommar här nu, men tyvärr kom regnet o åskan igår vid 13-tiden.
Idag hann jag ut min älskade morgonpromis eftersom jag är hemma från utb, men sen kom regnet =(... jag som skulle ut snart igen på en lunchpromis, men känner inte direkt för det nu när det regnar ute.
Men med lite pepp från bloggandet så blir det kanske en promis ändå ;)

Idag kl 16 ska vi på sommaravslutning med sonens dagis. dom börjar med att uppträda i deras olika grupper dom är indelade i, min går i knyttegruppen. Sen blir det fika O presentlämning till fröknarna... Vi var iväg igår o letade runt efter nåt roligt att ge. Förra året hade jag så bra present som uppskattades så mycket så jag vill ju komma med nåt bra i år igen ;)
Dom är ju ett I UR & SKUR dagis o jag hade köpt sånna fina vita bokstäver som bildade orden "I UR & SKUR" som dom själva sen köpte till några bokstäver så det nu står dagisets namn oxå o så sitter det på dagisväggen så fint!
Men i år kunde jag inte komma på nåt bra så det blev en rejäl träkorg med handtag o tyg innuti som jag fyllde med servetter med jordgubbar på, en hopfällbar vattendunk i plast på 15 liter med kran på, myggrollon, rollon med sån eftersalva om man fått myggbett + en lite större skopa som man kan dricka vatten ur i härlig neongrön färg.
Att tillägga är att dagiset fick inte plats i sina gamla lokaler förra sommaren så det börjades då planeras för flytt i panik, vi fick 1 avdelning på ett dagis som hade 4 avdelningar, men då detta är ett så populärt dagis med många barn + barn i kö, så blev det klart att vi skulle få en förskolebuss som en ytterligare avdelning där dom äldsta barnen skulle få gå. Min son går nu på den avdelningen. Dom äter frukost på dagiset sen kl 9 åker dom större barnen iväg till nån plats o parkerar o sen tillbringar dom dagarna ute (i ur & skur), det är så bra planerat. Självklart är det gjort så dom kan vara inne i bussen i vissa stunder oxå. Dom har allt som finns på ett dagis inne i bussen. Kl 14.45 är dom tillbax på dags igen.
Så det jag nu köpt tycker jag passar att ta med på deras buss =) hoppas personalen oxå tycker det ;)

Nu har min dotter bett om att jag ska skära vattenmelon åt dom så det ska jag nu göra o sen tänker jag nog ut på en promis, sen blir det mat o sen packar vi ihop för att åka på avslutningen på dagis och sen snabbt iväg på fotbollsträning för sonen & mannen.
Sen får vi se vad kvällen har att visa...




Hur mysigt som helst kan jag lova....=)

Nu har det slutat regna så nu får jag springa ut innan det kommer en skur igen haha


Kommentarer
Postat av: camilla

Men oj vad tufft med buss, de har jag aldrig hört talas om förut hihi. de va ju en kalasbra ide tycker jag och hoppas de uppskattar presenten o att ni får de trevligt:D



Idag har vi faktiskt haft fint väder :D



vägningen blev inte idag då min behandlare var sjuk så får se när den blir :)



Hur är de med öronen nu?

Haha hon e som mig vad gäller att ada i pooler då:P mer under ytan än över xD haha



Åå ja sov allt bra i natt men hade jättesvårt att somna pga av magontet men magen mår lite bättre nu iaf men har inte vart hungrig på hela dagen:O de e ovanligt för o vara mig haha :O



På vilket sätt tycker du inte att utbildningen ger något?

Ha en riktigt trevlig eftermiddag o kväll:)

kramar i mängder

2011-06-13 @ 16:03:46
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

Jag förstår det :D men brukar bussen åka långt?:)



Åå låter bra att kolla upp öronen så det inte är något .



Åå men sånt håller ag med om är jobbigt. man vill ju att lärarna ska ha allt klart för sig vad man ska göra osv o inte bara få spontanuppgifter!



Åå vilken film blev det?:D hoppas ni hade de riktigt mysigt :D

kramar<3

2011-06-14 @ 08:13:50
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Emily

jag kan aldrig gå ner så mycket på en vecka. önskar att jag kunde det för att liksom få en skjuts i baken. tycker du har varit superduktig hela tiden och du är ju nästan snart i mål. vi började ju vid typ samma vikt och jag är ju kvar där till skillnad mot dig. men idag hade jag gått ner ett kilo sen igår, så det känns jätteskönt! lyckas fan inte låta bli att väga mig varje dag heller..



jag och mina vänner festar typ varje helg vilket är en av de stora anledningarna till varför jag inte går ner något. för alkohol hämmar ju som du säger fettförbränningen. men ska försöka låta bli den nu. tror nog att den är den största boven när det kommer till mig. ska föröska hänga på nykter, även om det inte alls är lika kul :P haha.



jag hoppas kreta blir riktigt nice. och jag hoppas att jag ska kunna vara nere under 60 tills dess i alla fall. 58 vore underbart! men önsketänkande kanske. men fick en liten boost idag när jag såg att jag gått ner ett kilo på en dag :) kommer ju med all säkerhet att gå upp massa i kreta, men det hör ju till. där ska jag unna mig och må gott :) sist jag var utomlands dock gick jag ner typ 2 kilo. jag har inte någon direkt matlust när det är så varmt och jag levde mest på frukt under dagen, men det blir nog annrolunda nu när jag åker med min pojkvän. han måste ju äta hela tiden, haha.



så tönkte jag med, att jag ska skriva upp allt jag äter. även det dåliga. det kanske hjälper. är ju värt ett försök i alla fall :)



jag väger mig helst på typ torsdagar eller fredagar, eftersom kroppen då förhoppningsvis hionner göra sig av med det man ätit på helgen ;)



så tror jag också att det kommer bli. dock är problemet med mig att jag min motivation försvinner helt på helgen. är jättepeppad under veckan, men sen så tappar jag allt. i helgen ska jag åka bort på en minisemester med några vänner och ska försöka att vara duktig även då. göra kycklingsallad att ha med i kylväska och ha med frukt att tugga på.



det är så svårt att bara äta lite godis. min pojkvän köper ju allid hem massa och om jag börjar äta kan jag aldrig sluta. ska försöka låta bli helt istället. bättre att jag unnar mig riktigt god mat istället då :)



precis, det är det det handlar om. men man har ju så bråttom, vilket man inte borde ha. det ska få ta den tid det tar. desto längre tid det tar desto större chans att man kan behålla sin vikt :)



nu ska vi peppa varandra till max och vi ska fixa detta. långsamt och bra. och tänka hälsa istället för smal :) det handlar ju trots allt om att må bra!



tack så mycket för din pepp, hjälper massa! :) kram

2011-06-14 @ 08:33:08
URL: http://uglies.webblogg.se/
Postat av: Twiggy♥

Hoppas att du känner dej bättre?

Jag är deppi som sjutton just nu. Brukar bli det efter att ha varait "hemma" på besök.



kramar♥

2011-06-14 @ 11:57:58
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: camilla

Haha jag är ofta väldigt sprallig o glad:P :Dkul att du upplever mig så också:D



hur gick det mer örat?



Hoppas du haft det riktigt bra idag:D??

kramis

2011-06-14 @ 19:08:00
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0