Min helg + diagnoser...

Hej har inte haft tiden att sitta vid datorn... Så nu tänkte jag skriva lite om vad som hänt sen sist.

I fredags var jag ju kl 10 på återkoppling i min utredning. Hade min man med mig, då barnen var i stugan tors-sön med mina föräldrar. Jag fick då veta att jag inte riktigt lyssnat eller varit uppmärksam på vad han sagt förra gången jag var där. Sist trodde ju jag att jag inte hade alla kriterier för Borderline, men jag uppfyllde visst kriterierna för just Borderline, men han sa att detta är inget vi lägger så stort på nu för detta kan vara för att jag gått så länge med ADHD, som jag oxå uppfyllde kriterierna för.
+

Borderline-personlighetsstörning
(ungefärlig betydelse: gränsland), i dagligt tal endast borderline [’bo:ɖɘɭajn], är en personlighetsstörning.

Det främsta problemet för personer som lider av borderline är deras emotionella instabilitet och svårigheten att reglera sina känslor. De känslomässiga problemen resulterar vanligtvis i svårigheter att bete sig på ett fungerande sätt, vilket i sin tur leder till relationsproblem och svårigheter att behålla en stabil självkänsla.

Patienter med Borderline-personlighetsstörning har stor samsjuklighet - de är för det mesta allvarligt deprimerade och lider ofta av andra psykiska problem som posttraumatisk stresstörning, social fobi, ätstörningar, tvångssyndrom och panikångest. Deras liv präglas av desperation. De blir lätt missförstådda och uppfattas som besvärliga och manipulativa av sin omgivning.




Alltså jag har ADHD + uppfyller kriterierna för Borderline, men vi kommer att lägga vikten på ADHD:n för att hoppas att kriterierna för Borderline kanske minskaro att jag inte kommer att uppfylla dom.
Så nu väntar ett läkarbesök där jag kommer disskutera medicinering o vilken slags terapi jag kommer att få.

Sen firade ju jag & mannen 5 års bröllopsdag i fredags. Vi strosade omkring i lite butiker efter vårt besök på sjukhuset, sen åkte vi hem o började fundera på vad vi skulle hitta på. Vi tänkte först boka en kryssning till Åbo över natten, men sen insåg vi att det skulle gå på ca 1000 kr bara resan + att man ska ju ha mat o mys på båten så då då kände vi att det skulle bli för dyrt. Jag kom på att vi hade fått presentkort på en restaurang i julklapp av min syster + att vi har 1 biocheck, så det fick bli mat vid 16 sen bio vid 18 för jag är ju så trött o då fick det bli tidiga bion så jag skulle orka.

Sen åkte vi hem, jag körde då mannen tog 1 öl till maten, jag har ju bestämt att låta bli alkoholen om det inte är nån fest eller så, väl hemma tog vi bort bordet mellan soffan o tv: o bäddade ut en 140cm luftmadrass med en massa kuddar o våra duntäcken o sen tog vi fram lite godis o chips o dip o mös till en film som vi laddat hem. Vi tände alla ljus i hela v-rummet o det var såå mysigt♥♥♥


På lördagen låg vi länge sen åkte vi till ett par kompisar (hon som jag åkte till i veckan) som precis köpt hus o rustat, min man hade ju inte sett huset. Dom höll på bygga pool. Vi blev kvar ett tag sen när vi satt oss i bilen ringde min mans föräldrar o ville komma hem till oss o visa upp sin nya hund som dom hämtade hem på fredagen som är 9 veckor, så vi åkte hem o dom kom på en liten fika. Dom ville ju visa hunden för sina barnbarn, men dom var ju inte hemma.
Sen gjorde vi egen tzatziki, stekte grönsaker o grillade kött o mös till en film igen. Det är såå skönt att bara vara utan barn! Jag känner att jag älskar min man & att jag valt rätt♥!
Synd bara att jag ska må så jävla dåligt pga att jag växt upp med adhd o att ingen kunnat hjälpa mig tidigare i livet då jag försökt sökt hjälp, men hoppas nu få nån rätsida på mitt liv med den hjälp jag kommer att få.

Söndagen ringde min pappa o vi bestämde att vi skulle hämta barnen kl 10.30 vid båthamnen så dom kunde åka tillbax o städa o förbereda inför midsommar som vi alltid firar i stugan.
Barnen hade haft det såå mysigt o dom verkligen stormtrivs i stugan och med sina morföräldrar!!!

Jag som inte gått nån promis sen i torsdags, kände att det var dax att röra på döfläsket ;) .... det blev en promis på 13.08 km, har ju bara ätit gott o njutit under några dagar. Sen tog jag o dottern ett bad tillsammans i vårt bubbelbadkar medan lillebror var ute med kompisar.
När barnen la sig gick jag ut igen på en liten promis, den blev på 6.13 km. Sen åt vi varma mackor o sallad till en till film innan lägdax.

Min vikt har ju bara gått nerråt fast jag tillåtit mig äta gotta, men söndags morgon stod vågen på 59.0. Jag tog inte så hårt på det då jag dagen innan, alltså lördags morgon vägde 57.7 kg. Jag tänkte att detta går jag ner snabbt, det måste bara stabilisera sig efter helgens ätande, värst på söndagen, men nu imorse stod vågen på 58.5 så lite panik får jag ju, jag hade ju tänkt gå ner till ca 57.0 till midsommar o det lär jag ju inte klara nu.
Så nu när jag skrivit klar tänkte jag ut igen på promis....


Jag planerade för att gå på utbildningen o gjorde allt klart igår med matlåda o la fram min mapp med allt material till utb, men imorse mådde jag skit igen, ville inte ens kliva upp ur sängen, vill inte leva mm.
Eftersom mannen åkt med dottern på morgonen o jag skulle upp o iväg med sonen så var det bara att kliva upp så sonen kom iväg till dagis till kl 8 då det serveras frukost. Men jag la mig i sängen igen när jag kom hem, sände iväg ett sms till en av lärarna på utb att jag mådde psykiskt dåligt, sen somnade jag. Vaknade av att en annan av lärarna ringde o sa att dom saknade mig o sa att jag skulle fundera om jag skulle orka fortsätta utb eller hur jag ville göra, gulligt av henne.
Jag somnade sen om o väcktes nästa gång kl 11.45 av min son♥ som är hos släkten i Gbg, jag har smsat, ringt o skrivit på fb till honom utan svar. Jag vet ju att han har det bra, men jag ville ju höra hans röst iaf, så det var skönt att han ringde♥. Han hade iaf varit på Eric Saade på Liseberg!

Sen klev jag upp o har suttit vid datorn sen dess....


Medan jag satt o la i bilder i inlägget kom det en sån jävla regnskur så det lät som om det haglade, så nu skulle jag bli tokblöt om fötterna om jag gick ut o gick nu så jag får vänta ett tag. Har ont i huvudet o nacken oxå så det blir lugnt ett tag till...

Kommentarer
Postat av: Twiggy

Åhh tack, vad kul att du tycker om fotona.



Haha aa precis, en ful tårta är bättre än ingen tårta alls:) Och han blev nöjd hihi.



Det är jättesvårt att hitta boende i Gbg, och nu vill vii ju hellst hitta hus eller radhus, men det finns ju knappt något sådant som inte kostar över 3-4 miljoner. Vem har råd med detta undrar jag?

Troligtvis kommer vi få bo kvar i lägenheten såläng vi väljer att vilja bo här i Gbg.



Det låter allt som om ni fick en bra och mysig helg du och din man:)



Kramar♥

2011-06-20 @ 15:48:25
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: Twiggy

Hoppas hoppas att du kan få må bättre snart. Ärligt talat har jag själv knappt tagit mej ur sängen. Har inte ens lusten till att försöka göra något vettigt av denna dagen:(



Din son hade rätt, vi hade sol på förmiddagen, men nu är det blåsigt och mulet och jag bara väntar på att det ska komma en skur.



Tänker på dej♥

2011-06-20 @ 15:50:41
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: camilla

Hejsan :D

Blir lite halvt med att svara på kommentarer men det är kul:D skönt att ha ngt o göra när man kommer hem o man blir ju så glad av dom:D



Hoppas de kommer fungera bra med medicinen :)

Hoppas de kommer bli bra för dig med :)

Hur känns de o va sjukskriven igen? usch då för ond nacke:/ har du haft de länge? vad eror de på?



Jaa jobbet känns underbart och jag är såå glad hela tidne hihi:D



Ha en underbar kväll:)

Kramisar

2011-06-20 @ 19:35:10
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0