Alltid positiva saker ur det negativa...

För att göra en lång historia kort...
Somnade & vaknade med ångest över att jag åt godis igår, har alltså bara hållt mig måndag-fredag utan.
Sen hatar jag ju att vara själv med barnen pga mitt mående, som är värre nu då jag utreds o svarar på mycket jobbiga frågor eller det är svaren som är jobbiga!
Jag vaknade ganska utvilad  kl 7.10 av att sonen ropade, jag märkte då att min man inte låg bredvid mig, jag gick o kollade soffan o där låg han o då blev jag lugn... Han snarkar mer då han druckit alkohol och han vet att jag inte kan sova då, så det var en snäll gest.
Men nu till skiten...
Mannen kom ner o la sig o somnade om medan han släppt in barnens kompisar o vi ligger i sängen o att jag fick veta att han varit på krogen efter dom grillat, och då gjort av med pengar (vi har det inte gått ställt då jag varit arbetslös i över 2 år nu) jag förvandlades till en grinig psykkärring o började gnälla om att han inte kunde släppa in folk här o sen gå o lägga sig... då bröt helvetet ut från hans sida!!!
Han gorma o skrek hur jävla sur o grinig jag alltid är o hur jobbigt det är att vara med mig & ur mitt perspektiv fick jag även höra hur dum o jävla världelös jag är...det som är mitt jobbiga här i livet, att kämpa med mig själv o försöka hålla mig uppe fast jag hatar mig själv o ser allt negativt, försöka förstå varför jag ska fortsätta leva!!!

Så med min redan ångest över godisätandet o att jag varit själv en lördag med barn & ansvar så börjar vi bråka!
Mina tankar kom...på att sticka ut i skogen här runt knuten till vårt område där vi bor o hoppa framför det där tåget som jag sett några gånger då jag brukar gå min vanliga runda i skogen...jag går alltså jäms med en järnväg en bit, o jag tänker alltid nån jobbig tanke när jag ser spåret.
En gång när jag kände mig glad o uppåt o lyssnade på ljudbok o solen sken så kom tåget o svischade förbi och jag började grina...tårarna rann o jag blev jättedeppig :(

Det är alltså en fruktansvärt jobbig dag idag, alla är glada, solen skiner o vi har 19 grader i skuggan.
Jag går o vill inte visa mig lättklädd o helt rödgråten i ögonen o bara hatar mig själv o livet!!!

Men nu till rubriken...
En sak jag lärt mig o verkligen försöker ta vara på, att alltid se det positiva i det negativa.
Jag vaknade o var inte ens hungrig, sugen eller nåt så jag väntade med frukost, o sen blev den flytande o nu har jag fortfarande inge sug, så det blir vatten, vatten o åter vatten...
Jag hoppas det kommer hålla i sig hela dagen o resten av veckan oxå såklart!
Men jag kommer att ta en proteindrink eller måltidsersättning för att inte bryta ner musklerna o ändå få i mig nåt!

Nu ska jag gömma mig på baksidan o försöka sola så jag slipper  se så trött o grå ut...
Återkommer med intag & eventuell träning senare



Bye alla!!!

Kommentarer
Postat av: camilla

ÅÅ låter som du hade de lite jobbigt, de e ju aldrig kul att höra att man är värdelös och det är du inte. Tro mig!



Haha jaa vi e lika vad gäller godis :D jag har alltid vart en riktig godis råtta o de e inte mkt jag inte gillar:P förutom mörk choklad då^^



Vi har också en sån stor studsmatta i vår sommarstuga :D de e kul :)



Ja precis men 8 e en bra tid:D vet att ja la mig 8 ända fram till jag gick i 6:e klass tror jag:P eller iaf då de va skola :) annars kunde de väl bli lite senare:)



Hur har din dag varit?:)

Kram

2011-05-08 @ 18:38:54
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Anji

Styrkekram

2011-05-08 @ 19:02:42
URL: http://isallaboutcontrol.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0