Fredag...

God morgon!!
Vaknade på rätt sida idag, känner mig glad o motiverad =)

Jag lämnade barn och tog sedan min vanliga promis, grannen var ledig idag så hon gick med.
Det känns inte ens att man går när man går med någon tycker jag, jag skulle kunna gå flera mil då.
Idag blev det bara 9.3 km, då min granne har ont i sin fot.
Själv har jag ont i knä, men smörjer mig med "voltaren" så det är ok att gå. 

Jag glömde faktiskt att skriva igår att jag tagit tag i min kettle ball i min träning, hoppas jag orkar hålla kvar vid min variation av PW ensam, promisar, vibba, vikter på fot & handleder vid promisar & PW, min kettle ball o ibland så springer jag i skogen intill på grusvägen.

Jag kommer att väga mig varje måndag!
Jag tror att det kan motivera mig att inte låta bli att träna på helger & faktiskt låta bli att äta godis under helgerna. För jag har alltid ätit godis o annat gotta VARJE dag i mitt liv, men alltid sagt att på helgerna FÅR man äta sånt! Jag har ju kommit underfund om att jag har nån slags störning vad gäller min kropp, hur jag ser på mig själv, hur jag tror att andra ser på mig.
Jag har ju alltid varit "normalviktig" men ändå alltid velat gå ner i vikt & alltid ätit gotta.
Jag tror även jag är sockerberoende... jag kan få utbrott o kasta sönder saker om jag inte får det jag är sugen på för tillfället, men jag vill verkligen få bukt med det!

Här kommer ett litet tips jag fått hört:
När du känner dig sugen, borsta då tänderna, för då är det ju inte så gott att äta.

Nu ska jag läsa mejl o kika på svaren jag fått om proteinpulver.
Sen vet jag inte vad jag ska göra idag, vill ut o gå 1 gång till, får se ur det blir, kanske skogsvägen med en ljudbok i solen =)
Sen hämta barn o vara med min familj såklart!!!






Ha en härlig fredag allihopa =)




Kommentarer
Postat av: camilla

Härligt o höra att du också verkar få en bra dag idag :D



Ja men de förstår jag, att ta hand om barn e ju inte alltid de lättaste :)



Men man kan inte väga sig varje dag, eller i praktiken kan man ju det:P, men för att det ska visa bra värden så kan man inte lita på vågen från dag till dag. Vätskebalansen, hur ofta du vart på toa osv spelar stor roll när de gäller vikt uppgång/nedgång..därför ska man inte väga sig ofta. Att du äter mer en dag spelar absolut ingen roll så var inte orolig för det, hur många tror du egentligen äter exakt lika mycket varje dag? så oroa dig du inte :) sen tycker jag inte att du ska förbjuda dig helt att äta sötsaker heller för då kommer suget bara bli ännu större o risken för att överäta osv ökar, tro mig de har jag vart med om:P



De måste vara jobbigt att inte komma ihåg saker?:/ men vad e de för mediciner du får då?



Men promenader e bra träning :D o mysigt nu på sommrarna :D

Haha vad är de för vibbmaskin?:P vi har också haft en motionscykel hemma o den fick agera klädhängare hemma hos oss tills vi tog bort den xD men sånna vikter e ju kanon o ha nr du e ute o promenerar?:D



Du så var de för mig med, på helger då får man äta godis, de har jag försökt vänja mig av med nu för de blev liksom så att jag tvingade i mig godis på lördagar liksom fast jag inte var sugen, och då kunde jag äta upp emot ett kg godis:O nu försöker jag istället äta det när jag är sugen :) för att jag inte ska få de där extrema sugen om du förstår? vad är ditt favorit godis?:):P



Hoppas din dag blir kalasbra :) Kramar i massor :D

2011-05-06 @ 12:13:07
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Linda

just nu är anorexian jobbigast.

2011-05-06 @ 18:12:33
URL: http://peaklinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0